One big mother...

Haha, Jag må säga att det ska vara KUL att bygga modällär, Om jag säger så här, det finns Tamiya,Hassegawa och Academy bla bla..sen finns det lågseriemärken som Spetznas Hobby och SS...Eller jag menar AZ model, OK jag inser att det är en lågserieprodukt, Men för den delen borde den vara byggbar! Jag är inte den som är den liksom, Men asså modellen i sig har väldigt bra passform, men den bedrövliga ihopsättningen!!!!! Hur har Tjeckerna tänkt här egentligen?. Först ut en förstaklassritning i bokform...Men du begriper INGENTING ur den!. Ritningen börjar med att maska huven och sätta ihop tanken med sin pylon....bara det säger rätt mycket. Men det slutar inte där..åhnej!. Sen det här med tjeckiska pilar och nummer. Du har inte en aning om hur konstruktören har tänkt sig med ritningen. Den är inte gjord för folk utanför Östeuropa tydligen. Hur F*N ska man veta i vilken ordning plastbitarna ska monteras, när det enda du ser är en sprängskiss på själva modellen, med bitarna och dennes nummer(som TROLIGTVIS är rätt, om du inte dubbelkollar med baksidan). Jag lyckades med hjälp av Internet(vad annars) lista ut hur andra har gjort som byggt denna F3H Demon. Den hette Grand Phoenix innan AZ tog över kraftverket, och ALLA utom 2 st har klagat på ihopsättningen. Du FÅR inte göra fel, då är det kört. Alla har sina lösningar på en del problem så jag gjorde en "best of both worlds" så att säga plus att jag löste en del själv som jag tyckte var lättare än vad som står skrivet runt om på internet. FY F*N..nu är den iaf ihop hela fuselaget, vilket tog mig hela dagen ska jag tillägga. Jag hoppas att ingen överaskning kommer spoilera det här nu. Men jag tror ändå att slutresultatet blir nice. Det är en bra modell om man ser det till dess passform vill säga.. Ja just ja..För det andra, Plasten den är gjuten i..haha tillåt mig små le lite..men det är inte vanlig plast dom gjutit kroppen i, utan nått mellanting av gummiplast. Typ plast som man gjuter leksakssoldarer i cowboys och indianer typ..haha KUL! men det är bara gilla läget.
Lite torrpassning med förkropp och bakkropp..ehh...
Så här ser det ut när jag limmat ihop fuselaget..jag hoppas att allt innandömme inte trillar ut nu när man släpper på tejpen..för den är sprängfull med resin och konstiga plastväggar.